Email marketing; bijna alles wat je moet weten
Emailmarketing is een complexe maar zeer winstgevende vorm van marketing, mits goed uitgevoerd natuurlijk!
Wil jij weten hoe je email inzet als marketingkanaal voor jouw bedrijf?
Dan ben je hier op de goede plek.
We nemen je graag mee in de wondere wereld van emailmarketing.
Heb je wel eens een email gekregen die precies op het juiste moment kwam? Denk aan een mailtje van een webshop over tandpasta, een nieuw filter voor je zwembad of een andere update die precies kwam toen jij het nodig had?
Dit is geen toeval! Deze email is het resultaat van slimme en goed doordachte emailmarketing.
Als ondernemer is dit marketingkanaal zeer belangrijk om je klanten op de hoogte te houden en om meer omzet te genereren met jouw bedrijf.
Op deze pagina lees je bijna alles over emailmarketing en ook hoe jij dit als ondernemer kunt inzetten voor het (her)activeren van je (nieuwe) klanten.
Cijferss
maar kan ook zo
Wat is Emailmarketing?
Emailmarketing is het sturen van commerciële e-mails naar een groep mensen via email. Het is een van de meest directe en effectieve vormen van digitale marketing. Je kunt het inzetten om klanten te informeren, betrokkenheid te vergroten en zelfs om verkoop te stimuleren.
Emailmarketing is er in allerlei soorten. Denk bijvoorbeeld aan nieuwsbrieven, campagnes, aankondigingen van nieuwe producten, of klanterservice updates. Ook het sturen van bijvoorbeeld op-voorraad-emails behoort tot de mogelijkheden van emailmarketing. Op deze manier kan je als bedrijf zeer gericht acties onder de aandacht brengen.
Bekijk ons ♥ marketing team
Het is bijvoorbeeld mogelijk om je klanten te segmenteren in speciale doelgroepen. Denk hierbij aan klanten die eerder een bepaald merk hebben gekocht in jouw webshop. Deze klanten kennen je bedrijf al en zijn dus eerder geneigd een herhaalbestelling te plaatsen. Het enige wat we hiervoor moeten inrichten is een email die precies op het juiste moment bij je klant terecht komt.
Personalisatie
Een van de grootste voordelen van emailmarketing is dat je super gepersonaliseerde aanbiedingen aan je klanten kunt doen.
Personalisatie gaat verder dan alleen het gebruik van de naam van de ontvanger. Je kunt je campagnes zelfs personaliseren op basis van verjaardagen of eerdere interacties. We geven je graag wat inspiratie voor het personaliseren van je emails!